Володимир Дзега: Драбівський район і децентралізація. Допис перший

30.06.20

Від часу прийняття Концепції реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні пройшло більше 6 років. За останні пів року Уряд затвердив перспективні плани формування територій спроможних громад в усіх 24 областях, визначив адміністративні центри та затвердив території громад. Окрім того, направив на розгляд парламенту проєкт Постанови щодо утворення та ліквідації районів і законопроєкт щодо впорядкування діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування у зв’язку з утворенням і ліквідацією районів. Це та частина правової основи реформи, яку парламенту необхідно встигнути розглянути до завершення поточної сесії (до середини липня). Далі – призначення чергових місцевих виборів на новій територіальній основі та їх проведення.

Метою циклу дописів є намагання популярно, «людською мовою», пояснити звичайним громадянам, майбутнім керівникам та депутатам різних рівнів, що чекає нас всіх до кінця 2020 року, а також спрогнозувати подальші кроки місцевого самоврядування. Пропоную дискусію не переводити в політичне русло чи загальні звинувачення, мої дописи це намагання подати реальний стан напередодні важливого етапу у житті як кожного жителя, так і громади в цілому.

Отже, з 25 жовтня Драбівський район фактично припиняє своє майже 100 річне існування. Нагадую, чергові місцеві вибори юридично закріплять міські, селищні, сільські територіальні громади (відповідно до проекту рішення Уряду, в Україні буде створено 1470 територіальних громад замість 11250 існуючих, в основному малоспроможних громад, які були станом на 01 січня 2015 року). Також із 490 районів залишається 129, в більшості яких населення складатиме від 150 тисяч жителів. Фактично вибори завершують процес формування спроможних громад, а також утворяться нові та ліквідуються старі райони, будуть встановлені межі районів. Драбівський район стає частиною великого Лівобережного ( Золотоніського) району.

На районному (новоутвореному) рівні орган місцевого самоврядування (районна рада) матиме власні повноваження:

1)організація діяльності районної ради;

2)управління майном спільної власності територіальних громад району. Розмежування майна між територіальними громадами;

3)виконання місцевих програми та заходів, а також делеговані повноваження (визначаються секторальними законами): утримання районних рад , будівництво, ремонт та утримання доріг (трансферти), захист населення від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру (трансферти). Отже, з функціонуванням майбутніх районів та районної ради зрозуміло.

Як же відбуватиметься система організації влади на базовому рівні? Сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи вирішуватимуть питання у сферах: 1)управління та розпорядження майном територіальних громад; 2)будівництва, утримання та розвитку інфраструктури на місцевому рівні; 3)забезпечення житлово-комунальних послуг та благоустрою територій територіальних громад; 4)містобудування та архітектури на місцевому рівні; 5)підтримки освіти; 6)підтримки охорони здоров’я; 7)фізичної культури та спорту на місцевому рівні; 8)культури та мистецтва на місцевому рівні; 9)молодіжної політики на місцевому рівні; 10) сприяння соціальному захисту населення; 11) цивільного захисту; 12) охорони навколишнього природного середовища; 13) регулювання земельних, водних, гірничих, лісових відносин на місцевому рівні.

На території району будуть утворені 3 територіальні громади: 2 сільські і 1 селищна.

Драбівська громада
Драбів, Жорнокльови, Золотоношка, Криштопівка, Михайлівка, Нехайки, Левченки, Драбово-Барятинське, Білоусівка, Бойківщина, Митлашівка, Перервинці.

Великохутірська громада
Великий Хутір, Безбородьки, Рецюківщина, Рождественське.

Шрамківська громада
Шрамківка, Бирлівка, Демки, Кантакузівка, Ковалівка, Коломиці, Кононівка, Мойсівка, Остапівка, Свічківка, Погреби, Степанівка, Яворівка

Проте законодавець створить механізм подальшого вирішення питань адміністративно-територіального устрою. А це означає, що громади, за потреби, зможуть змінювати свої межі. Також законодавчо буде чітко розмежовано повноваження між усіма рівнями органів місцевого самоврядування та виконавчої влади з визначенням джерел фінансування того чи іншого повноваження.

Хотілося б поговорити про прогнозовані доходи та видатки майбутніх громад, враховуючи і державні дотації на освіту, медицину та культуру адже це умова якісного і комфортного життя в новоствореній громаді.

Драбівська громада матиме населення 16, 787 чоловік, по загальному фонду дохід складатиме 67 млн. 685 тис. грн, видатки складатимуть 60 млн 933 тис.грн.
+ 6 млн 752 тис грн

В Шрамківській громаді проживатиме 12 973 особи, по загальному фонду дохід складатиме 46 млн 971 тис грн, видатки – 47 млн. 325 тис грн.
– 354 тис. грн

У Великохутірській громаді проживатиме 3 394 особи, по загальному фонду дохід складатиме 15 млн 543 тис грн, видатки – 15 млн 319 тис. грн.
+ 224 тис. грн

Розрахунки бюджету, як і податкове законодавство будуть змінюватись, але фінансовий стан майбутніх громад визначатиме їх соціально-економічний розвиток, а також можливості щодо утримання соціальної інфраструктури. Розгорнутий аналіз фінансових можливостей кожної з громад зробимо в наступній статті, але вдумливий читач мабуть зрозуміє, в яких стартових умовах будуть три громади на початку свого існування.

У дописі подана інформація про кількість районів та територіальних громад в Україні, про створення нових районів та районні ради, а також зроблений перелік суб’єктів територіальних громад, які постануть на терені Драбівського району, кількість жителів, оприлюднено обраховані доходи та видатки територіальних громад в умовах старту.

Повернутись

Зараз немає петицій на які триває збір підписів

Переглянути всі петиції »

E-Mail: *

Пароль: *


Ще не зареєстровані? Реєстрація